LEVERINGSBETINGELSER
For køb på FrkViola.dk
Levering af blomster,vin og chokolade sker mellem kl. 10.00 og kl. 19.00, mandag til lørdag.
Levering til firmaadresser vil ske inden for alm. kontortid.
Levering af blomster til begravelse, vil ske inden det aftalte tidspunkt.
Ordrer skal bestilles inden 11 forlevering samme dag.
Det er naturligvis også muligt at bestille til levering på en bestemt dato frem i tiden. Husk blot at vi ikke leverer på søndage og helligdage.
Pris for levering ses under bestilling.
Blomster til begravelse:
Blomster til begravelse skal bestilles senest kl. 16.00 dagen før levering.
Blomster til begravelse til levering mandag skal dog være bestilt senest lørdag inden kl. 12.00
Oplys altid kirkens navn og adresse, samt tidspunktet for begravelsen.
Ordren vil ikke blive refunderet ved forkert angivet kirke og/eller forkert tidspunkt.
Leveringsområde:
Frk. Viola leverer blomster, vin og chokolade i Odense N, Odense NV & Odense V, øvrige områder kan blive leveret fra anden butik via Interflora, eller anden samarbejder.
Leveringsmetode:
Hvis modtager ikke er hjemme, vil varen blive sat foran døren.
Hvis modtager bor i aflåst opgang, vil vi forsøge at få kontakt til en af de andre beboere i opgangen og derefter sætte varen foran modtagerens dør.
Er dette ikke muligt, vil du blive kontaktet på det telefonnummer, du opgav ved bestilling.
Varer til sygehuse, hospitaler, hoteller og større firmaer eller lignende anses for leveret, når f.eks afdelingen på sygehuset eller receptionen har modtaget varen, som så vil blive videregivet til rette modtager.
Vi gør alt for at levere rettidigt, men ekstreme vejrforhold vil naturligvis kunne forsinke os. Her tænkes på snestorm, skybrud og lignende. Force Majure.
Dit ansvar:
Det er købers fulde ansvar, at oplysningerne om modtageren er fuldstændige og korrekte. Hvis varen ikke kan leveres eller leveringen forsinkes pga. ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger som kunden har angivet, vil bestillingen ikke blive refunderet.
Ordrebekræftelse:
Når du har gennemført dit køb, får du automatisk en ordrebekræftelse både på skærmen og derefter pr. mail.
Husk at holde øje med bekræftelsen ikke går i spam mappe.
Fortrydelsesret:
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for endnu ikke leveret varer og skal meddeles i god tid inden levering, og senest dagen inden leveringsdato.
For vin og chokolade og andre fødevarer, er der ingen fortrydelsesret da der er tale om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug.
Ifølge Forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2, nr. 1 jf. § 9, stk. 2, nr. 1, er der ikke fortrydelsesret på køb af varer til husholdningens løbende forbrug, herunder blomster, vin, chokolade m.m. Hvilket betyder at der varer bestilt på vores side kan ikke retuneres eller refunderes.
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesret:
– Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.
– Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. fx blomsterbuketter
– Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. fx chokolade
Reklamation:
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til dine forventningerne, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt.
Dette skal gerne ske hurtigst muligt efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter levering, så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den.
Ved reklamation skal der rettes henvendelse via telefon +45 63 16 00 86 eller via mail butik@frkviola.dk
Persondatapolitik:
Sådan registreres dine oplysninger, når du bestiller varer elektronisk hos frkviola.dk
Når du bestiller en buket eller en anden vare, registreres de oplysninger, du selv har indtastet på vores side. Dvs. afsenders navn og adresse, telefonnummer, e-mail adresse samt hvilke varer, du ønsker leveret. Desuden registreres modtagers navn og adresse.
Disse data registreres i vores database i ukrypteret form. Data mellem frkviola.dk´s forskellige applikationer transmitteres krypteret via XML (SSL). Alle data mellem brugerens browser og frkviola.dk´s server krypteres i SSL via Verisign certifikat.
Vi registrere dit IP-nummer. Dit IP-nummer bruges naturligvis udelukkende i forbindelse med evt. misbrug.
frkviola.dk anvender logstatistik med det formål at sikre, at websitet er så brugervenligt som muligt, samt at se, hvilke varer der er de mest besøgte.
Oplysningerne anvendes til at udføre den bestilling, som du har afgivet. Medarbejdere hos Frk. Viola har adgang til disse oplysninger for at sikre korrekt ekspedition af din ordre.
Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfodrede e-mails ud fra disse oplysninger.
Data opbevares i 5 år. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.